HUNT Alanアラン・ハント | システム表記:ハント アラン |
---|
所属学部・学科等
- 外国語学部 外国語学科
職名 (資格)
- 教授 2006年 4月 1日
出身学校・専攻
- ワシントン州立大学英文科 1984年
出身大学院・研究科
- ワシントン州立大学大学院修士課程 American Studies 学専攻 1989年
取得学位
- M.A. in TESOL 1987年 5月 ワシントン大学
- M.A. in American Studies 1989年 5月 ワシントン大学
専門分野
専門分野 | キーワード |
---|---|
言語学 | ; |
Cross-Cultural Communication | ; |
研究課題
現在の研究課題名 | 語彙の研究 |
---|---|
研究態様 | |
研究期間 | |
研究制度 | |
キーワード | 語彙; |
研究分野 | |
研究テーマ概要 |
現在の研究課題名 | 異文化コミュニケーション |
---|---|
研究態様 | 個人研究 |
研究期間 | |
研究制度 | |
キーワード | コミュニケーション; |
研究分野 | |
研究テーマ概要 |
研究職歴
- 英知大学文学部英語英文学科教授 1998年4月 1日~2003年3月 31日
- 関西外国語大学・短期大学 専任講師 1996年8月 9日~1998年3月 31日
- 関西外国語大学・短期大学 特任講師 1994年6月 9日~1996年8月 8日
- テンプル大学日本校 インテンシブ・イングリッシュプログラム講師 1992年9月 1日~1993年7月 1日
- 西宮市教育委員会 西宮東高等学校 英語教師 1990年8月 1日~1992年7月 1日
0
研究業績
No. | 研究業績の種類 | 発表年月日 | 標題 | 出版物の種類 | 共著・単著の別 | 出版社・掲載誌 | 巻・号・頁 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 論文1 | 2009年7月 2009,07,,,, | Dictionaries and Vocabulary Learning: The Roles of L1 and L2 information | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 『外国語学部紀要』 | 1巻1号 13頁 ~ 25頁 |
2 | 論文1 | 2005年7月 2005,07,,,, | Six Principles for Teaching Foreign Language Vocabulary: A Commentary on Laufer, Meara, and Nation's ”Ten Best Ideas” | 学術雑誌 | 共著 | The Language Teacher | 29巻7号7頁~10頁 |
3 | 論文1 | 2005年4月 2005,04,,,, | A Framework for Developing EFL Reading Vocabulary | その他 | 共著 | University of Hawai'i Reading in a Foreign Language | 17巻1号24頁~59頁 |
4 | 学会発表7 | 2002年12月 19日2002,12,19,,, | Lexicography: The State of the Art | ||||
5 | 論文1 | 2002年4月 2002,04,,,, | Current Research and Practice in Teaching Vocabulary (reprint) | その他 | 共著 | Cambridge University Press In: Methodology in Language Teaching | 258頁~266頁 |
6 | 論文1 | 2002年4月 2002,04,,,, | Implementing Task-based Language Teaching (reprint) | その他 | 共著 | Cambridge University Press In: Methodology in Language Teaching | 96頁~106頁 |
7 | 学会発表7 | 2002年3月 6日2002,03,06,,, | Assessing and Revising the Extensive Reading I Course | ||||
8 | 学会発表7 | 2002年2月 21日2002,02,21,,, | A Framework for Teaching and Learning Reading Vocabulary | ||||
9 | 論文1 | 2002年2月 2002,02,,,, | Developing English Language Proficiency at Sapientia University | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 英知大学 | 36巻149頁~155頁 |
10 | 論文1 | 2001年3月 2001,03,,,, | A Rationale for and the Initial Design of an Extensive Reading Program for Japanese University Learners. | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 英知大学 | 35巻43頁~55頁 |
11 | 論文1 | 2000年2月 2000,02,,,, | Improving the Reaching Vocabulary Knowledge of Japanese University Students | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 英知大学 | 34巻139頁~155頁 |
12 | 学会発表7 | 1999年12月 2日1999,12,02,,, | A Systematic Approach to Vocabulary Development | ||||
13 | 学会発表7 | 1999年12月 2日1999,12,02,,, | Implementing Task-based Language Teaching | ||||
14 | 論文1 | 1999年12月 1999,12,,,, | Implementing Task-Based Language Teaching | 学術雑誌 | 共著 | CULI Conference Papers | 1頁~14頁 |
15 | 論文1 | 1999年4月 1999,04,,,, | Revising and Validating the 2,000 Word Level and University Word Level Vocabulary Tests | 学術雑誌 | 共著 | Arnold Publishers/Language Testing | 16巻2号131頁~162頁 |
16 | 論文1 | 1999年3月 1999,03,,,, | Extensive Reading as a Means of Second Language Vocabulary Growth | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 英知大学言語文化 | 2巻155頁~183頁 |
17 | 論文1 | 1998年2月 1998,02,,,, | An Assessment of the Grammatical Emphasis in a Japanese Language Textbook | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 関西外国語大学 研究論集 | 67巻189頁~195頁 |
18 | 論文1 | 1998年1月 1998,01,,,, | Current Research and Practice in Teaching Vocabulary | 学術雑誌 | 共著 | The Language Teacher | 22巻1号7頁~11頁、25頁 |
19 | 論文1 | 1997年8月 1997,08,,,, | The Process of Revising Texts and Creating Parallel Forms | 学術雑誌 | 共著 | JALT 96 Crossing Borders : Proceedings | 115頁~119頁 |
20 | 論文1 | 1997年2月 1997,02,,,, | Evaluating Bilingual and Monolingual Dictionaries for L2 Leaners | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 関西外国語大学研究論集 | 65巻15頁~27頁 |
21 | 学会発表7 | 1996年11月 1996,11,,,, | Developing Reading Vocabulary Tests | ||||
22 | 論文1 | 1996年9月 1996,09,,,, | Vocabulary and Reading : Testing and Teaching | 学術雑誌 | 共著 | On JALT95 Curriculum & Evaluation Proceedings | 210頁~214頁 |
23 | 教科書23 | 1996年3月 1996,03,,,, | Intercultural Communication | 共著 | 大阪教育図書 | ||
24 | 論文1 | 1996年2月 1996,02,,,, | Constraints on Inferring Word Meaning from Context | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 関西外国語大学研究論集 | 63巻239頁~249頁 |
25 | 学会発表7 | 1995年11月 1日1995,11,01,,, | Vocabulary and Reading: Teaching and Testing | ||||
26 | 講演19 | 1991年9月 1991,09,,,, | 西宮市教育委員会主催市民講座「アメリカの言語と文化」 | ||||
27 | 論文1 | 1991年4月 1991,04,,,, | The Need to Internationalize English Reading Textbooks | 学術雑誌 | 単著 | 西宮市教育委員会 英語授業研究 | 62頁~65頁 |
28 | 教科書23 | 1991年1月 1991,01,,,, | Writing about the World | 共著 | Harcourt, Brace, and Jovanich | ||
29 | 論文1 | 1990年12月 1990,12,,,, | Multi-Cultural Literacy: A Context for Composition | 学術雑誌 | 共著 | Teaching English in the Two-Year College | 17巻4号247頁~251頁 |
30 | 学会発表7 | 1989年3月 1989,03,,,, | Redefining Cultural Literacy | ||||
31 | 論文1 | 1988年10月 1988,10,,,, | Cultural Literacy in the Composition Classroom | 学術雑誌 | 共著 | Washington English Journal | 2巻1号8頁~14頁 |
論文Dictionaries and Vocabulary Learning: The Roles of L1 and L2 information査読有大学・研究所等紀要単著HUNT Alan;『外国語学部紀要』 1巻1号 13頁 ~ 25頁2009年7月
論文Six Principles for Teaching Foreign Language Vocabulary: A Commentary on Laufer, Meara, and Nation's ”Ten Best Ideas”学術雑誌共著HUNT Alan;The Language Teacher29巻7号7頁~10頁2005年7月 和文
論文A Framework for Developing EFL Reading Vocabularyその他共著HUNT Alan;University of Hawai'i Reading in a Foreign Language17巻1号24頁~59頁2005年4月 英文
学会発表Lexicography: The State of the ArtHUNT Alan;2002年12月 19日AILA 2002 Scientific Commission, Singapore英文
論文Current Research and Practice in Teaching Vocabulary (reprint)その他共著HUNT Alan;Cambridge University Press In: Methodology in Language Teaching258頁~266頁2002年4月
論文Implementing Task-based Language Teaching (reprint)その他共著HUNT Alan;Cambridge University Press In: Methodology in Language Teaching96頁~106頁2002年4月
学会発表Assessing and Revising the Extensive Reading I CourseHUNT Alan;2002年3月 6日英知大学 SILEC 尼崎市 日本英文
学会発表A Framework for Teaching and Learning Reading VocabularyHUNT Alan;2002年2月 21日Victoria University Wellington, NZ英文
論文Developing English Language Proficiency at Sapientia University大学・研究所等紀要単著HUNT Alan;英知大学36巻149頁~155頁2002年2月
論文A Rationale for and the Initial Design of an Extensive Reading Program for Japanese University Learners.大学・研究所等紀要単著HUNT Alan;英知大学35巻43頁~55頁2001年3月
論文Improving the Reaching Vocabulary Knowledge of Japanese University Students大学・研究所等紀要単著HUNT Alan;英知大学34巻139頁~155頁2000年2月
学会発表A Systematic Approach to Vocabulary DevelopmentHUNT Alan;1999年12月 2日The 4th CULI Conference, Bangkok, Thailand英文
学会発表Implementing Task-based Language TeachingHUNT Alan;1999年12月 2日The 4th CULI Conference, Bangkok, Thailand英文
論文Implementing Task-Based Language Teaching学術雑誌共著HUNT Alan;CULI Conference Papers1頁~14頁1999年12月
論文Revising and Validating the 2,000 Word Level and University Word Level Vocabulary Tests学術雑誌共著HUNT Alan;Arnold Publishers/Language Testing16巻2号131頁~162頁1999年4月
論文Extensive Reading as a Means of Second Language Vocabulary Growth大学・研究所等紀要単著HUNT Alan;英知大学言語文化2巻155頁~183頁1999年3月
論文An Assessment of the Grammatical Emphasis in a Japanese Language Textbook大学・研究所等紀要単著HUNT Alan;関西外国語大学 研究論集67巻189頁~195頁1998年2月 英文
論文Current Research and Practice in Teaching Vocabulary学術雑誌共著HUNT Alan;The Language Teacher22巻1号7頁~11頁、25頁1998年1月
論文The Process of Revising Texts and Creating Parallel Forms学術雑誌共著HUNT Alan;JALT 96 Crossing Borders : Proceedings115頁~119頁1997年8月
論文Evaluating Bilingual and Monolingual Dictionaries for L2 Leaners大学・研究所等紀要単著HUNT Alan;関西外国語大学研究論集65巻15頁~27頁1997年2月
学会発表Developing Reading Vocabulary TestsHUNT Alan;1996年11月 JALT, Hiroshima, Japan英文
論文Vocabulary and Reading : Testing and Teaching学術雑誌共著HUNT Alan;On JALT95 Curriculum & Evaluation Proceedings210頁~214頁1996年9月
教科書Intercultural Communication共著HUNT Alan;大阪教育図書1996年3月 英文
論文Constraints on Inferring Word Meaning from Context大学・研究所等紀要単著HUNT Alan;関西外国語大学研究論集63巻239頁~249頁1996年2月
学会発表Vocabulary and Reading: Teaching and TestingHUNT Alan;1995年11月 1日JALT, Nagoya, Japan英文
講演西宮市教育委員会主催市民講座「アメリカの言語と文化」HUNT Alan;1991年9月 和文
論文The Need to Internationalize English Reading Textbooks学術雑誌単著HUNT Alan;西宮市教育委員会 英語授業研究62頁~65頁1991年4月 英文
教科書Writing about the World共著HUNT Alan;Harcourt, Brace, and Jovanich1991年1月
論文Multi-Cultural Literacy: A Context for Composition学術雑誌共著HUNT Alan;Teaching English in the Two-Year College17巻4号247頁~251頁1990年12月
学会発表Redefining Cultural LiteracyHUNT Alan;1989年3月 CCCC Natinal Conferance, Seattle, WA USA英文
論文Cultural Literacy in the Composition Classroom学術雑誌共著HUNT Alan;Washington English Journal2巻1号8頁~14頁1988年10月
教育業績
- 2024年度
- 1.教育内容・方法の工夫(授業評価等を含む)
I design my classes with the goal for students to become independent language learners. So I make it clear that I am there to help them, but also that they must help themselves by making their own language learning plan that includes regular study. Thus, home work is an essential part of the class. I reinforce this by requiring student to speak English during class time - 2.作成した教科書、教材、参考書
I use a wide variety of materials in my classes. These include: tests, extensive readers, handouts, CDs and DVDs. I also assist students with selecting their own reading and listening materials in order to increase the irmotivation to learn English - 3.教育方法・教育実践に関する発表、講演等
I attend the annual JALT conference to keep updated on developments such research areas as vocabulary acquisition and extensive reading - 4.その他教育活動上特記すべき事項
特になし