ラモンダ クリスクリス・ラモンダ |
---|
所属学部・学科等
- 外国語学部 外国語学科
職名 (資格)
- 教授 2023年 4月 1日
出身学校・専攻
- Texas A&M UniversityInternational Studies/Spanish 2004年 卒業
出身大学院・研究科
- Texas Tech University修士課程 Applied Linguistics 2010年
- University of Birmingham博士課程 Applied English Linguistics 2016年
取得学位
- Master of Arts in Applied Linguistics 2010年 5月
- PhD in Applied English Linguistics 2016年 8月
ホームページ・メール
- ホームページアドレス:http://www.krisramonda.com
- メールアドレス:ramonda@kansai-u.ac.jp
専門分野
専門分野 | キーワード |
---|---|
応用言語学 | metaphor;vocabulary acquisition;extensive reading |
研究職歴
- 上海工商外国语职业学院、講師 2005年9月 1日~2006年7月 10日
- La Universidad Tecnológica de la Mixteca, 講師 2006年7月 11日~2007年7月 10日
- 四川外国语大学, 講師 2007年9月 1日~2008年8月 27日
- Texas Tech University, Teashop 2008年8月 28日~2010年9月 19日
- 立命館アジア太平洋大学, 講師 2010年9月 20日~2012年9月 19日
- 関西学院大学, 講師 2012年9月 20日~2015年3月 31日
- 東京理科大学, 講師 2015年4月 1日~2018年3月 31日
- University of Birmingham, MA Dissertation Supervisor (distance) 2016年8月 1日
受賞・学術賞
- Faculty Initiative Program (internal grant) 2012年 5月 29日 (Ritsumeikan Asia Pacific University)
- 若手科学研究費助成事業<科研費> 2018年 4月 1日 (Factors influencing learner outcomes in dual-language study abroad programs)
所属学会
所属学会・団体名 | 役職名 (役職在任期間) |
---|---|
JALT (Oita Chapter) | Program Chair(2011年9月 20日~2012年9月 19日) |
3rd International Conference on Situating Strategy Use (SSU3) | Conference Organizer(2018年7月 2日~2019年10月 15日) |
Texas Tech University Applied Linguistics Lecture Series | Symposium Organizer(2009年9月 1日~2010年4月 12日) |
0
研究業績
No. | 研究業績の種類 | 発表年月日 | 標題 | 出版物の種類 | 共著・単著の別 | 出版社・掲載誌 | 巻・号・頁 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 論文1 | 2019年7月 2019,07,00,,, | A double-edged sword: Metaphor and metonymy through pictures for learning idioms | 学術雑誌 | 単著 | International Review of Applied Linguistics in Language Teaching | 1-39 |
2 | 論文1 | 2019年3月 2019,03,00,0000,00,00 | The role of encyclopedic world knowledge in semantic transparency intuitions of idioms | 学術雑誌 | 単著 | English Language and Linguistics | 23(1) pp. 31-53 |
3 | 学会発表7 | 2018年10月 13日~2018年10月 14日2018,10,13,2018,10,14 | How to write and publish a graded reader | 共著 | JALT 10th Annual Extensive Reading Seminar | ||
4 | 国際学会8 | 2017年11月 16日~2017年11月 19日2017,11,16,2017,11,19 | The double-edged sword of metonymy through pictures for learning idioms | 単著 | American Council on the Teaching of Foreign Languages Annual Convention & World Languages Expo | ||
5 | 学会発表7 | 2017年8月 4日~2017年8月 7日2017,08,04,2017,08,07 | Student perceptions and reading speed variation with online class readers | 単著 | The Fourth World Congress on Extensive Reading | ||
6 | 論文1 | 2017年2017,00,00,,, | The effects of implementing online extensive reading in the English classroom | 大学・研究所等紀要 | 単著 | 東京理科大学紀要(教養編) | 49, pp. 291-305 |
7 | 学会発表7 | 2016年11月 25日~2016年11月 28日2016,11,25,2016,11,28 | A bone of contention: Teacher beliefs & idioms | 単著 | JALT 42nd Annual International Conference on Language Teaching and Learning | ||
8 | 論文1 | 2016年2016,00,00,,, | A bone of contention. Teacher beliefs on the pedagogical value of English idioms for second language learners | 学術雑誌 | 単著 | The Reading Matrix: An International Online Journal | 16(2), pp. 131-143 |
9 | 国際学会8 | 2015年3月 21日~2015年3月 24日2015,03,21,2015,03,24 | Enhancing meaning recall of idioms through visual and metaphorical elaboration | 単著 | American Association for Applied Linguistics | ||
10 | 論文1 | 2015年2015,00,00,,, | Are the best language learners from Mars or Venus? Gender and vocabulary acquisition in the L2 Spanish classroom | 学術雑誌 | 国際共著 | The Reading Matrix: An Online International Journal | 15(1) pp. 158-172 |
11 | 学会発表7 | 2014年11月 29日~2014年11月 30日2014,11,29,2014,11,30 | Killing two birds with one stone: Addressing both literal and figurative elements in pictorials to support L2 idiom learning | 単著 | Oita Text Forum Workshop Round 6 | ||
12 | 国際学会8 | 2014年11月 21日~2014年11月 23日2014,11,21,2014,11,23 | Teaching abstract words via images in the beginning L2 Spanish classroom | 共著 | American Council on the Teaching of Foreign Languages Annual Convention & World Languages Expo | ||
13 | 学会発表7 | 2014年9月 28日2014,09,28,,, | A case for no choice: The benefits of having class readers | 共著 | JALT 7th Annual Extensive Reading Seminar | ||
14 | 国際学会8 | 2014年9月 4日~2014年9月 6日2014,09,04,2014,09,06 | Semantic transparency of idioms and variation of metaphorical interpretation | 単著 | British Association of Applied Linguistics Conference | ||
15 | 著書2 | 2014年2014,00,00,,, | Goldberg's construction grammar in The Bloomsbury Companion to Cognitive Linguistics | その他 | 単著 | Bloomsbury Publishing | pp. 60-71 |
16 | 論文1 | 2014年2014,00,00,,, | Is a picture worth a thousand words? Using images to create a concreteness effect for abstract words: Evidence from beginning L2 learners of Spanish | 学術雑誌 | 国際共著 | Hispania | 97(4), pp. 634-650 |
17 | 学会発表7 | 2013年10月 25日~2013年10月 28日2013,10,25,2013,10,28 | Authoring graded reader comprehension questions | 共著 | JALT 39th Annual International Conference on Language Teaching and Learning | ||
18 | 国際学会8 | 2013年9月 13日~2013年9月 15日2013,09,13,2013,09,15 | Effective question items for measuring general comprehension of graded readers | 共著 | 2nd World Congress in Extensive Reading | ||
19 | 学会発表7 | 2013年8月 30日~2013年9月 1日2013,08,30,2013,09,01 | Effective comprehension questions for graded readers: Evidence from item discrimination analysis | 共著 | JACET 52nd International Convention | ||
20 | 国際学会8 | 2013年3月 16日~2013年3月 19日2013,03,16,2013,03,19 | Using images creates a concreteness effect for abstract words: Evidence from beginning Spanish learners | 国際共著 | American Association for Applied Linguistics | ||
21 | 論文1 | 2013年2013,00,00,,, | Vocabulary: What should we test? | その他 | 共著 | JALT 2012 Conference Proceedings | pp. 701-711 |
22 | 国際学会8 | 2012年10月 20日~2012年10月 21日2012,10,20,2012,10,21 | Learner attitudes towards graded readers in the course curriculum | 共著 | KOTESOL International Conference | ||
23 | 学会発表7 | 2012年10月 12日~2012年10月 14日2012,10,12,2012,10,14 | Examining weekly extensive reading | 共著 | JALT 38th Annual International Conference on Language Teaching and Learning | ||
24 | 学会発表7 | 2012年7月 1日2012,07,01,0000,00,00 | Extensive reading for large university classes | 共著 | JALT 5th Annual Extensive Reading Seminar | ||
25 | 国際学会8 | 2012年3月 24日~2012年3月 27日2012,03,24,2012,03,27 | The dual coding double take: When abstract meets concrete | 国際共著 | American Association for Applied Linguistics | ||
26 | Poster presentation99 | 2012年3月 3日2012,03,03,0000,00,00 | The four strands of vocabulary learning: Reaching a crossroads of practice and research | 単著 | First Annual JALT Vocabulary SIG Symposium | ||
27 | 論文1 | 2012年2012,00,00,,, | The concreteness effect and the bilingual lexicon: The impact of visual stimuli attachment on meaning recall of abstract L2 words | 学術雑誌 | 国際共著 | Language Teaching Research | 16, pp. 449-466 |
28 | 論文1 | 2012年2012,00,00,,, | On Processing Relative Clauses in Head-final Languages: Evidence of coping mechanisms for working memory | 大学・研究所等紀要 | 単著 | Polyglossia | 22, pp. 35-46 |
29 | 論文1 | 2012年2012,00,00,,, | The four strands of vocabulary learning: Reaching a crossroads of practice and research | その他 | 単著 | Vocabulary Education and Research Bulletin | 1, pp. 5-7 |
30 | 学会発表7 | 2011年12月 4日2011,12,04,,, | Visual stimuli and evidence for dual coding theory | 単著 | Oita Text Forum Workshop Round 3 | ||
31 | 学会発表7 | 2011年11月 19日~2011年11月 21日2011,11,19,2011,11,21 | The impact of imagery on learning L2 abstract words | 単著 | JALT 37th Annual International Conference on Language Teaching and Learning | ||
32 | 講演19 | 2011年10月 2011,10,00,,, | Principles of Processing Instruction | その他 | 単著 | Ritsumeikan APU Center for Language Education Faculty Development | |
33 | 国際学会8 | 2011年8月 12日~2011年8月 13日2011,08,12,2011,08,13 | The concreteness effect and pictorial support for learning new words | 単著 | Asian EFL Journal International Conference | ||
34 | 講演19 | 2010年10月 2010,10,00,,, | Teaching and Research for Vocabulary Learning | その他 | 単著 | Ritsumeikan APU Center for Language Education Faculty Development | |
35 | 学会発表7 | 2010年4月 12日2010,04,12,0000,00,00 | Can recall of abstract words be facilitated by visual stimuli? An investigation attaching a ‘concreteness effect’ to abstract words by use of symbolic and emotive imagery | 共著 | Second Annual Applied Linguistics Week |
論文A double-edged sword: Metaphor and metonymy through pictures for learning idioms査読有学術雑誌単著Ramonda, K.International Review of Applied Linguistics in Language Teaching1-392019年7月 10.1515/iral-2018-0336This study examined the impact that metaphorical pictures and semantic transparency had on meaning recall of English idioms for L2 learners. Twenty-seven idioms of differing semantic transparency (low, mid, and high) were selected and two types of pictures were drawn for each idiom. One picture type was a literal only representation while the other was a literal+figurative representation. These idioms and picture conditions (no picture, literal only, and literal+figurative) were counterbalanced and presented to student participants (n=64) via a PowerPoint input treatment. The delayed posttests measured meaning recall of the idioms’ L1 paraphrased meaning. The data showed that in absolute terms, literal-figurative pictures promoted better retention of meaning at all levels of transparency, but this finding was most robust for high-transparency idioms. However, a number of pictures, especially those with metonymical elements, led to overspecification, which has wider implications for pictorial input in general.
論文The role of encyclopedic world knowledge in semantic transparency intuitions of idioms査読有学術雑誌単著Ramonda, K.English Language and Linguistics23(1) pp. 31-532019年3月 doi.org/10.1017/S1360674317000284This article reports on the role pragmatic inferencing plays in accounting for the ways in which native speakers perceive and interpret the semantic transparency of idioms. Although previous studies have suggested that semantic transparency intuitions of idioms are partly motivated by the conceptual metaphors that underlie them (Gibbs 1992; Gibbs et al. 1997), findings from other studies (Keysar & Bly 1995, 1999) have raised questions concerning the arbitrariness of such intuitions. This study seeks to further address the discussion on the nature of semantic transparency by examining the role of pragmatic inferencing and encyclopedic world knowledge for understanding how native speakers interpret the relationship between the literal parts and figurative meanings of metaphorical idioms. To this end, semantic transparency ratings were elicited among fifteen native speakers of English for 222 metaphorical English idioms. Furthermore, raters provided qualitative support by justifying their ratings for a smaller subset of 30 idioms. These initial results were then triangulated by a follow-up exploratory study surveying etymological notes from a number of idiom dictionaries. The findings suggest that pragmatic inferencing via encyclopedic world knowledge plays an important role for the non-arbitrary way in which native speakers perceive the semantic transparency of idioms.
学会発表How to write and publish a graded reader査読有共著Waring, R.;Goldberg, P.;Ramonda, K.JALT 10th Annual Extensive Reading Seminar2018年10月 13日~2018年10月 14日
国際学会The double-edged sword of metonymy through pictures for learning idioms査読有単著Ramonda, K.American Council on the Teaching of Foreign Languages Annual Convention & World Languages Expo2017年11月 16日~2017年11月 19日
学会発表Student perceptions and reading speed variation with online class readers査読有単著Ramonda, K.The Fourth World Congress on Extensive Reading2017年8月 4日~2017年8月 7日
論文The effects of implementing online extensive reading in the English classroom査読無大学・研究所等紀要単著Ramonda, K.東京理科大学紀要(教養編)49, pp. 291-3052017年第二言語学習者にとって多読が有効であることはよく知られている。し かしながら、実際の授業で多読がそこまで広く採用されていないのが現状 である。その理由としては、「段階別読本」が高価であるとともに、カリ キュラム編成に伴う難題の多いことが挙げられる(Davis, 1995)。この問 題の解決策は、段階別読本をオンラインで利用する「仮想図書館」を導入 することである。これにより、学生は無制限かつ容易に多読教材へアクセ スできるようになる。しかしながら、このオンライン多読によって学生が どのように反応をして成果をあげるのかを吟味した先行研究はない。
そこで、東京理科大学の英語の授業において「仮想図書館」を導入した。
具体的には、週一冊の多読の課題を学生に課して、その内容の理解度を授
業内の小テストで確認した。その上で、独自の調査方法を通してオンライ
ン多読の有用性を評価した。
本研究では、オンライン多読のツールおよび授業内での小テストを、学
生の自己報告による達成度と連動させて得られるデータから調査結果を測
定するとともに、オンライン多読が研究および教育学にもたらす含意をい
くつか検討する。
学会発表A bone of contention: Teacher beliefs & idioms査読有単著Ramonda, K.JALT 42nd Annual International Conference on Language Teaching and Learning2016年11月 25日~2016年11月 28日
論文A bone of contention. Teacher beliefs on the pedagogical value of English idioms for second language learners査読有学術雑誌単著Ramonda, K.The Reading Matrix: An International Online Journal16(2), pp. 131-1432016年Teacher beliefs are an important area of inquiry because research has found that these beliefs are often diverse (Breen et al., 2001) and strongly impact classroom practices (Borg, 1998, 2003; Burns, 1992; Farrell & Bennis, 2013). Therefore, uninformed teacher beliefs could be to the detriment of the L2 learner. Despite the fact that knowledge of idioms is a sign of proficiency (Kjellmer, 1991) and many adult L2 learners want to know them (e.g. Liontas, 2002), the classroom tends to be generally devoid of figurative words and expressions (Danesi, 1995). It is possible, however, that teacher beliefs contribute to such overly literal L2 input, especially when they are responsible for curricular choices in the classroom. To further investigate this, 15 native speaker university level EFL teachers in Japan completed a survey that elicited both quantitative and qualitative data on their beliefs about the value of metaphorical idioms for L2 learners. The data showed a considerable divide between participant raters on a number of measures. Much of this divide was due to differences in the raters' emphasis on a top-down or bottom-up view of language learning, as well as the relative importance they placed on the perceived frequency of individual idioms.
国際学会Enhancing meaning recall of idioms through visual and metaphorical elaboration査読有単著Ramonda, K.American Association for Applied Linguistics2015年3月 21日~2015年3月 24日
論文Are the best language learners from Mars or Venus? Gender and vocabulary acquisition in the L2 Spanish classroom査読有学術雑誌国際共著Pahom, O.;Farley, A.;Ramonda, K.The Reading Matrix: An Online International Journal15(1) pp. 158-1722015年This study examines the effect of Spanish learners’ gender on their rate of recall of abstract and concrete words. The experiment included forty-six learners of Spanish who were taught twenty- four new words via an instructional treatment based on L2-L1 and L1-L2 translations. The results of the immediate and a delayed posttest showed no effect for gender on the recall of abstract and concrete words separately, but males did significantly better on the overall recall of all words. These results call into question previous findings and suggest that research on gender and vocabulary learning must use various treatments and assessments to discover what effect gender has and in which instructional contexts.
学会発表Killing two birds with one stone: Addressing both literal and figurative elements in pictorials to support L2 idiom learning査読有単著Ramonda, K.Oita Text Forum Workshop Round 62014年11月 29日~2014年11月 30日
国際学会Teaching abstract words via images in the beginning L2 Spanish classroom査読有共著Pahom, O.;Farley, A.;Ramonda, K.American Council on the Teaching of Foreign Languages Annual Convention & World Languages Expo2014年11月 21日~2014年11月 23日
学会発表A case for no choice: The benefits of having class readers査読有共著Goldberg, P.;Ramonda, K.JALT 7th Annual Extensive Reading Seminar2014年9月 28日
国際学会Semantic transparency of idioms and variation of metaphorical interpretation査読有単著Ramonda, K.British Association of Applied Linguistics Conference2014年9月 4日~2014年9月 6日
著書Goldberg's construction grammar in The Bloomsbury Companion to Cognitive Linguistics査読有その他単著Ramonda, K.Bloomsbury Publishingpp. 60-712014年
論文Is a picture worth a thousand words? Using images to create a concreteness effect for abstract words: Evidence from beginning L2 learners of Spanish査読有学術雑誌国際共著Farley, A.;Pahom, O.;Ramonda, K.Hispania97(4), pp. 634-6502014年This study examines the lexical representation and recall of abstract words by beginning L2 learners of Spanish in the light of the predictions of the dual coding theory (Paivio 1971; Paivio and Desrochers 1980). Ninety-seven learners (forty-four males and fifty-three females) were randomly placed in the picture or non-picture group and taught twelve concrete and twelve abstract words they did not previously know. Subjects performed a recall task on an immediate and a delayed posttest. The results showed that associating abstract words with pictures had a significant effect on their recall on the immediate posttest, but no such effect was found on the delayed posttest. The results suggest that associating abstract lexical items with pictures has a significant effect on memory representation and recall in the short term. The findings also support the predictions of the dual coding theory and show that a concreteness effect can be created for abstract words by associating them with visual images.
学会発表Authoring graded reader comprehension questions査読有共著Sevigny, P.;Ramonda, K.JALT 39th Annual International Conference on Language Teaching and Learning2013年10月 25日~2013年10月 28日
国際学会Effective question items for measuring general comprehension of graded readers査読有共著Ramonda, K.;Sevigny, P.2nd World Congress in Extensive Reading2013年9月 13日~2013年9月 15日
学会発表Effective comprehension questions for graded readers: Evidence from item discrimination analysis査読有共著Ramonda, K.;Sevigny, P.JACET 52nd International Convention2013年8月 30日~2013年9月 1日
国際学会Using images creates a concreteness effect for abstract words: Evidence from beginning Spanish learners査読有国際共著Farley, A.;Pahom, O.;Ramonda, K.American Association for Applied Linguistics2013年3月 16日~2013年3月 19日
論文Vocabulary: What should we test?査読有その他共著Sevigny, P.;Ramonda, K.JALT 2012 Conference Proceedingspp. 701-7112013年Yes/No形式の語彙診断テストは、学力診断用に奨励されかつ研究がされているツールである(Read, 2007; Nation, 2008) が、特定のレベルおよび学習者用に使用される市販教科書と、既に存在している語彙リストとの齟齬を分類する方法に関する 研究は、ほとんど存在しない。当研究では、日本の大学における準中級英語科目で使用されている教科書から抽出した240語 の語彙群について報告するものである。講義開始から1週間の間に、無意味語を含む85語ずつ3種類のYes/No形式の診断テ ストが行われた。各テストをおよそ100名ずつの学生が受けた。平均して、受験者はリストの75%の単語を熟知語であると判断 した。無意味語を「知っている」と回答した割合が低かったことから、無意味語の使用は日本では大幅に減らすことができると いうShillaw(1996)の結果を肯定する結果となった。
国際学会Learner attitudes towards graded readers in the course curriculum査読有共著Sevigny, P.;Berger, M.;Ramonda, K.KOTESOL International Conference2012年10月 20日~2012年10月 21日
学会発表Examining weekly extensive reading査読有共著Ramonda, K.;Sevigny, P.;Berger, M.JALT 38th Annual International Conference on Language Teaching and Learning2012年10月 12日~2012年10月 14日
学会発表Extensive reading for large university classes共著Sevigny, P.;Ramonda, K.JALT 5th Annual Extensive Reading Seminar2012年7月 1日
国際学会The dual coding double take: When abstract meets concrete査読有国際共著Farley, A.;Ramonda, K.American Association for Applied Linguistics2012年3月 24日~2012年3月 27日
Poster presentationThe four strands of vocabulary learning: Reaching a crossroads of practice and research査読有単著Ramonda, K.First Annual JALT Vocabulary SIG Symposium2012年3月 3日
論文The concreteness effect and the bilingual lexicon: The impact of visual stimuli attachment on meaning recall of abstract L2 words査読有学術雑誌国際共著Farley, A.;Ramonda, K.;Liu, X.Language Teaching Research16, pp. 449-4662012年According to the Dual-Coding Theory (Paivio & Desrochers, 1980), words that are associated with rich visual imagery are more easily learned than abstract words due to what is termed the concreteness effect (Altarriba & Bauer, 2004; de Groot, 1992, de Groot et al., 1994; ter Doest & Semin, 2005). The present study examined the effects of attaching visual imagery to abstract words through use of a meaning recall test. Eighty-seven American university students of first-year Spanish participated in the study. Participants were placed in either picture or non-picture groups and were given a treatment of 12 abstract and 12 concrete words. The treatment included three input phases lasting approximately 17 minutes. The posttest and delayed posttest involved a meaning recall test to measure receptive knowledge in which participants were supplied the L2 lexical item and asked to write the L1 translation. The results indicated that participants in the abstract picture group outperformed those in the abstract non-picture group on both posttest and delayed posttest; however, no such effect was found for concrete words. Findings suggest that meaning recall of abstract words can be facilitated by usage of metaphorical, emotive, or symbolic imagery.
論文On Processing Relative Clauses in Head-final Languages: Evidence of coping mechanisms for working memory査読無大学・研究所等紀要単著Ramonda, K.Polyglossia22, pp. 35-462012年Although most of the world's head-initial languages have a noun + relative clause constituent order, head-final languages are inconsistent in the syntactical positioning of relative clauses. This inconsistency could be due, in part, to competing elements between the heavy constituent principle (Hawkins, 1994) and Lehmann's (1974) basic constituent order predictions. This study examines possible causes of head-final relative clause syntactical inconsistencies, how these inconsistencies impact working memory, and what potential coping mechanisms compensate for the heavy cognitive load of relative clauses + noun constituent order. A comparative analysis taken from samples of relative clauses translated by native speakers into nine different languages (five noun + relative clause languages and four relative clause + noun languages) served as the basis for this study. Results indicate that relative clause + noun constituent order seems to place more restrictions on the types of relative clauses permissible in the language.
論文The four strands of vocabulary learning: Reaching a crossroads of practice and research査読有その他単著Ramonda, K.Vocabulary Education and Research Bulletin1, pp. 5-72012年
学会発表Visual stimuli and evidence for dual coding theory査読有単著Ramonda, K.Oita Text Forum Workshop Round 32011年12月 4日
学会発表The impact of imagery on learning L2 abstract words査読有単著Ramonda, K.JALT 37th Annual International Conference on Language Teaching and Learning2011年11月 19日~2011年11月 21日
講演Principles of Processing Instruction査読無その他単著Ramonda, K.Ritsumeikan APU Center for Language Education Faculty Development2011年10月
国際学会The concreteness effect and pictorial support for learning new words査読有単著Ramonda, K.Asian EFL Journal International Conference2011年8月 12日~2011年8月 13日
講演Teaching and Research for Vocabulary Learning査読無その他単著Ramonda, K.Ritsumeikan APU Center for Language Education Faculty Development2010年10月
学会発表Can recall of abstract words be facilitated by visual stimuli? An investigation attaching a ‘concreteness effect’ to abstract words by use of symbolic and emotive imagery査読有共著Ramonda, K.;Liu, X.Second Annual Applied Linguistics Week2010年4月 12日
社会活動
- Article Reviewer, Hispania 2013年
- Article Reviewer, JALT Journal 2017年
- Article Reviewer, Language Teaching Research 2018年
- Article Reviewer, APLJ 2012年~2018年
海外での国際会議・学会への出席歴
- Asian EFL Journal International Conference 2011年8月 12日~2011年8月 13日発表あり
- American Association for Applied Linguistics 2012年3月 24日~2012年3月 27日発表あり
- KOTESOL International Conference 2012年10月 20日~2012年10月 21日発表あり
- American Association for Applied Linguistics 2013年3月 16日~2013年3月 19日発表あり
- 2nd World Congress in Extensive Reading 2013年9月 13日~2013年9月 15日発表あり
- British Association of Applied Linguistics Conference 2014年9月 4日~2014年9月 6日発表あり
- American Council on the Teaching of Foreign Languages Annual Convention & World Languages Expo 2014年11月 21日~2014年11月 23日発表あり
- American Association for Applied Linguistics 2015年3月 21日~2015年3月 24日発表あり
- American Council on the Teaching of Foreign Languages Annual Convention & World Languages Expo 2017年11月 16日~2017年11月 19日発表あり
担当授業
- 英語6b (Adv. Seminar in Business and Economics)
- Academic Reading a (LE104)
- 英語2a (中級)
- 英語3a (中級)
- 英語3b (中級)
- 英語6a(English for Business and Economics)
- 英語6b(Adv. Seminar in Business and Economics)
- 卒業演習1 (SP400)
- 卒業演習2 (SP401)
- Academic Reading b (LE105)
- Projects in English 2 (LE307)
- 専門演習 (SP399)
- Mアカデミックライティング1(英語) (M104)