植木 美千子ウエキ ミチコ |
---|
専門分野
専門分野 | キーワード |
---|---|
応用言語学 | leaners' affective variables |
外国語教育 | collaborative writing; |
受賞・学術賞
- 日本英語検定協会 第24回 英検研究助成 2011年 5月 24日 (日本英語検定協会)
- 学術研究振興資金(若手研究者奨励金) 2016年 5月 20日 (日本私立学校振興・共済事業団)
所属学会
所属学会・団体名 | 役職名 (役職在任期間) |
---|---|
外国語教育メディア学会(LET) | 関西支部運営委員(2017年4月 1日~2020年3月 31日) |
Asian TEFL | |
KOTESOL |
共同研究・受託研究の実績
- 日本英語検定協会 受託研究
0
研究業績
国際学会Study abroad experience for heritage language learners: Identity and motivation (Panel Session Theme: (Re-)Shaping social identities in the Japanese context).査読有Michiko UEKI;Osamu Takeuchi2019年6月 14日The 16th International Pragmatics ConferenceHong Kong Polytechnic University
論文自分にあった学び方を見つけ出す:学習ストラテジーを意識させる授業実践査読無学術雑誌単著植木美千子英語教育(大修館書店)pp.30-312019年6月 1日
国際学会How does effective collaboration emerge? Investigating the effect of teacher feedback on collaborative L2 writing in the Japanese EFL context.査読有Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI2017年6月 30日Symposium on Second Language Writing 2017Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand
著書Chapter 5: The Impact of Studying Abroad Experience on the Affective Changes Related to L2 Motivation: A Qualitative Study of the Processes of Change単行本分担執筆Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHIMultilingual Matters2016年11月 15日
国際学会Are they two sides of a coin? Redefining the relationship of anxiety and self-efficacy in the Japanese EFL context.査読有Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI2016年8月 23日Individuals in Contexts - Psychology of Language Learning 2Jyvaskyla, Finland
論文Study abroad and motivation to learn a second language: Exploring the possibility of the L2 Motivational Self System.査読有学術雑誌共著Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI外国語教育メディア学会522016年3月
教科書Lighting up the TOEIC testその他共著植木美千子金星堂2016年1月 20日
国際学会Effects of collaborative writing on learners' strategy use and affect.査読有Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI2015年12月 5日Excellence in Language Instruction: Supporting Classroom Teaching & Learning (TESOL Regional Conference)National Institute of Education, Singapore
国際学会Willpower, the ideal L2 self and L2 motivation: Exploring their possible relationships in the Japanese EFL context. Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI;2014年9月 International Conference on Motivational Dynamics and Second Language Acquisition University of Nottingham, UK
学会発表外国語学習における先延ばし行動の予備的調査: 自己調整学習の枠組みを用いて植木美千子;竹内 理;2014年8月 第54回外国語教育メディア学会 全国研究大会
国際学会Formation and maintenance of motivation in L2 learning: Implications from a study abroad program.Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI;2014年8月 The 17th World Congress of the International Association of Applied LinguisticsUniversity of Queensland,Australia
論文Forming a clearer image of the ideal L2 self: The L2 Motivational Self System and learner autonomy in a Japanese EFL context.査読有学術雑誌共著Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI;Innovation in Language Learning and Teaching7, pp. 238-2522013年11月
学会発表L2動機を支えるものはどう変化しているのか?―L2動機モデルの構造変化に関する質的研究―植木美千子;竹内 理;2013年8月 第53回外国語教育メディア学会 全国研究大会文京学院大学
項目執筆外国語教育研究ハンドブック−研究手法のより良い理解のために単行本分担執筆植木 美千子;松柏社pp. 258-277, pp. 322-3372013年6月 第18章 調査的面接法入門
第22章 APAスタイル入門—共通のルールで書くには
論文Exploring the Concept of the Ideal L2 Self in an Asian EFL Context: The Case of Japanese University Students.査読有学術雑誌共著Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI;Journal of Asian TEFL10, pp. 25-452013年4月
論文L2 Communication Anxiety Levels in Relation to Different Communication Partners: An Empirical Study in Japanese EFL Classroom.査読有学術雑誌単著Michiko UEKI;大学英語教育学会 関西支部紀要15, pp.25-392013年3月
論文海外留学は学習者の何を変えていくのか−英語圏長期留学が学習者の情意面に与える影響を探る−査読有その他単著植木美千子;STEP BULLETIN24, pp.49-662012年11月
国際学会Investigating learners’ decision making in mobile EFL learning: Promoting learner autonomy. Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI;2012年10月 The 20th KOTESOL International ConferenceSookmyung University, Seoul, Korea
学会発表留学プログラムの前・後における動機づけモデルの比較検討:多母集団パス解析を用いて植木美千子;竹内 理;2012年8月 第52回外国語教育メディア学会 全国研究大会甲南大学
国際学会Forming a clearer image of the ideal L2 self: Validating the L2 motivational self system in a Japanese EFL context in relation to L2 learner autonomy.Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI;2012年8月 The 5th Independent Learning Association ConferenceVictoria University of Wellington, New Zealand
教科書Reading Stream: Intermediate共編著植木美千子;金星堂2012年1月
教科書Reading Stream: Elementary共編著植木美千子;金星堂2012年1月
国際学会Validating the L2 motivational self system in an EFL context: The interplay of Ideal L2 self, future self, motivation, and anxiety.Michiko UEKI;2011年9月 The 50th JACET Commemorative International ConventionSeinan Gakuin University, Fukuoka, Japan
学会発表EFL環境下におけるL2 Motivational Self Systemの検証:英語専攻者と非専攻者を比較して 植木美千子;竹内 理;2011年8月 第51回外国語教育メディア学会 全国研究大会名古屋学院大学
国際学会Exploring the concept of Ideal L2 self in an EFL context. Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI;2011年7月 The 9th Asia TEFL International ConferenceSeoul KyoYuk MunHwa HoeKwan, Seoul, Korea
論文Validating the L2 Motivational Self System in a Japanese EFL Context: The Interplay of L2 Motivation, L2 Anxiety, Self-efficacy, and the Perceived Amount of Information.査読有学術雑誌共著Michiko UEKI;Osamu TAKEUCHI;Language Education & Technology49, pp. 1-222011年6月
教科書Reading Stream: Pre-intermediate共編著植木 美千子;金星堂2011年1月
学会発表言語技術指導の有効性に関する実証研究植木美千子;2010年8月 外国語教育メディア学会創立50周年記念全国研究大会横浜市立横浜サイエンスフロンティア高等学校
学会発表対話者別にみる外国語コミュニケーション不安植木美千子;2010年8月 第38回全国英語教育学会 大阪研究大会関西大学
論文言語技術指導の有効性・転移性に関する実証研究―描写の観点から―査読有学術雑誌単著植木 美千子;Language Education & Technology48, pp.49-662010年6月
論文Use of Listening Strategies in an Academic Setting by University Students of EFL査読有学術雑誌単著Michiko UEKI;外国語教育メディア学会 (LET) 関西支部研究集録13, pp.31-552010年3月
学会発表日本人大学生EFL学習者のリスニング時における方略使用の実態:発話刺激法を使っての研究植木美千子;2008年10月 外国語教育メディア学会 関西支部 秋季研究大会神戸学院大学